Hieman piirrosmainen ulkoasu, supervoimaiset lainvalvojat, nopeatempoinen toiminta ja avoin kaupunkimaisema täynnä rikollisia piestäväksi. Crackdown 3:n julkaisu lykättiin vuoteen 2018, mutta ylimääräinen aika hioa peliä ei välttämättä ole huono asia.
Crackdown 3:n on määrä käyttää apuna pilvipalvelimia joidenkin tuho-osuuksien tekemisessä entistäkin näyttävämmiksi, mutta valitettavasti moninpelipainotteista Wrecking Zonea ei päässyt Gamescomissa kokeilemaan. Eräs leimallinen piirre Crackdown 3:ssa on kyky poimia maasta melkein mitä tahansa, ja viskoa roinaa sitten ympäriinsä. Tätä tulikin paljon harrastettua testihetken aikana.
Pelimaailmassa on niin ikään paljon korkeuseroja, ja odotetusti päivityspallojen eli orbien keräämisellä omat kyvyt paranevat. Rakennukset on suunniteltu siten, että niitä pitkin pääsee vaivattomasti kiipeilemään. yhdessä tuplahypyn ja rakettirepun kanssa pääseekin loikkimaan melkoisen korkealle. Korkealta hyppääminen mahdollistaa myös näyttävän hyökkäyksen tekemisen, josta seurannut paineaalto lennättää kaikki tielle osuneet kauas pois.
Pelaamistaan on helppo monipuolistaa poimimalla maasta vihollisten pudottamia aseita. Demossa pääsi valtaamaan muutamaa tukikohtaa, ja tuhon määrä on kieltämättä vaikuttava. Esimerkiksi mustan aukon luova Singularity Gun on kokemisen arvoinen.
Kokeiltu demo ei kovin monipuolinen ollut, mutta kokonaisuus oli silti hyvin hiottu. Ampumisessa on riittävästi munaa, ja tuliaseita on jo nyt runsaasti erilaisia. Niin ikään maasta poimittavat esineet ja aseet riittänevät pitämään menon riittävän vaihtelevana. Paikkojen tuhoamista on mainostettu niin paljon, että tulevaisuus tuonee muassaan vielä runsaasti erilaisia räjähtäviä aseita.
Kovinkaan suuresti pelistä ei vielä uskalla innostua, sillä luvattua pilvipalvelinten avustamaa tuhoa ei ole vielä käytännössä nähty. Toinen ongelma on, ettei pelissä tunnu olevan toistaiseksi riittävästi persoonallisuutta. Kolmanneksi on saatava lisää tuntumaa erilaisiin tehtävätyyppeihin, joita tuntui olevan ripoteltuna pitkin kaupunkimaisemaa. Pisteenä iin päällä on tietysti tarina ja kuinka se kerrotaan. Toisin sanoen paljon on vielä kysymysmerkkejä ilmassa Crackdown 3:n suhteen. Lyhyen kokeilun perusteella varsinkaan tarinasta ei voi vielä sanoa juuri mitään, mutta toivottavasti huumori ja omalaatuinen ulkoasu lyövät kättä luotuun tunnelmaan sopivan kiinnostavan tarinan kanssa.
Lyhyesti sanottuna Crackdown 3:n testaaminen jätti ilmaan enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Teknisesti kaikki tuntuisi toimivan hyvin jo ennen pilvipalvelinten avustusta. Tulossa näyttäisi olevan pätevä supersankareiden temmellyskenttä, mutta pelkästään se ei vielä riitä tekemään mahtavaa peliä. Hyvä pohja on kuitenkin jo olemassa, joten saa nähdä mitä vuosi 2018 tuo tullessaan.