Suomi
Gamereactor
uutiset
Destiny 2

Destiny 2 pelaajien hampaissa kokemuspisteiden vuoksi

Reddit murahti, Bungie vastasi.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viime viikolla Reddit-käyttäjä EnergiserX julkaisi mielenkiintoisen postauksen Redditissä, josta raportoi PC Gamer. Postauksen mukaan Destiny 2 ei todellisuudessa anna sitä määrää kokemuspisteitä kuin väittää antavansa. Pelin laskurin mukaan pojoja tulee normaalisti, mutta ruudun alaosassa karttuva palkki on kuitenkin toista mieltä.

EnergiserX harjoitti tutkivaa tonkimista tullen siihen tulokseen, että hitaasti pelatessa vihuja yksi kerrallaan kurmottaen palkki täyttyi normaalisti. Jos taas pelasi nopeasti, kuten esimerkiksi ottaen osaa Public Event -tapahtumiin, kokemuspistepalkki täyttyi hitaammin kuin olisi pitänyt. Jos suoritti peräkkäin nopeasti kaksi Public Event -tapahtumaa, oli saatujen kokemuspisteiden todellisen määrän lasku erittäin merkittävä.

Yhtä selvitystä ei toki voi pitää vedenpitävänä todisteena, mutta pelissä näyttäisi olevan kulissien takana toimiva skaalain, joka muuttaa annettavien kokemuspisteiden määrää sen mukaisesti, miten vauhdilla pelaaja pojoja kerää. Toiminta voi pahimmillaan muuttua sellaiseksi, että pelaaja saa ainoastaan 4% niistä kokemupisteistä, joita hänen pitäisi pelaamisen perusteella saada. Yhdestä Public Event -tapahtumasta saatava pistepotti on jo riittävä laukaisemaan 50% rajoituksen skaalaimelle.

Bungie on sittemmin kommentoinut asiaa. Heidän mukaansa systeemi ei toimi niin kuin he olivat sen tarkoittaneet toimivan. Skaalain toimii ylöspäin pelattaessa pitkään Cruciblea tai Leviathan-raidia. Skaalain puolestaan toimii alaspäin, mikäli pelaa paljon Public Event -tapahtumia. Bungie sanoo, etteivät he ole tyytyväisiä tilanteeseen, ja selvittävät asiaa. Kyseinen skaalain on Bungien mukaan nyt poissa käytöstä.

Draama kuitenkin jatkui. Twitterin mukaan kokemuspistevaatimuksiin on nyt tehty muutos: vaadittava määrä tason nousulle (eli yhden Bright Engramin saamiselle lvl 20 jälkeen) on nyt 160 000 entisen 80 000 sijasta. Toisin sanoen skaalain poistettiin, ja samalla nostettiin vaatimuksia toisaalla kaksinkertaiseksi.

Tempaus luo sen mielikuvan, että Bungie oli täysin tietoinen tekemisistään ryhtyen toimiin vain siksi, että jäi kiinni. Lisäksi tehty toimi neutraloitiin toisella toimella heti perään.

HQ
Destiny 2

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
Destiny 2: Curse of Osiris DLCScore

Destiny 2: Curse of Osiris DLC

ARVIO. Kirjoittaja Matti Isotalo

Bungien kaltaisen ison ja ammattitaitoisen studion luulisi oppivan virheistään. Ensimmäinen Destiny on kuitenkin näemmä jäänyt unholaan, sillä Curse of Osiris -lisäri toistaa kaikki isiensä virheet.



Ladataan seuraavaa sisältöä