Dansk
Svenska
Norsk
English
Deutsch
Italiano
Español
Português
Français
Nederlands
中文版
Indonesia
Polski
日本語
한국어
Česko
Ελληνικά
Türkçe
Tiếng Việt
عربي
Seuraa meitä
Electronic Artsin sulkiessa Visceral Gamesin yhtenä syynä mainittiin yksinpelien tekemisen liiallinen kalleus. Nyt Remedy on yhtynyt tähän näkemykseen Suomen pelialan veteraanin Thomas Puhan äänellä. Mies antoi haastattelun Gamesindustry.bizille.
Puhan mukaan nykyisin AAA-tason yksinpelin tekeminen on yksinkertaisesti kallista. Pelaajien odotukset ovat hyvin korkealla keston suhteen, millaisia asioita pelissä on ja miten korkealla ovat tuotantoarvot. Samaan aikaan konsolipelien markkinat ovat suunnilleen saman kokoiset kuin 10 vuotta sitten. Toisin sanoen kohderyhmä on saman kokoinen, mutta kustannukset ovat kymmenkertaistuneet. Ja tämä on tietenkin ongelma.
Onko (suomalaisten) suuren budjetin yksinpelikokemusten aika ohi? Kommentoi alla.